Levering & returnering

Levering

Abelone sender alle pakker til en GLS pakkeshop, ved bestilling kan kunden vælge en af de pakkeshops som foreslås, pakkeshops foreslås på baggrund af den oplyste leveringsadresse. Levering til pakkeshop sker som oftest fra dag-til-dag, såfremt orden er lagt inden kl. 13 på hverdage. Rettidig levering forudsætter dog at GLS overholder dag-til-dag levering. Abelone kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos GLS. Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af GLS' målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse område i nogle tilfælde kan vare 2 dage

Du adviseres via email eller sms når pakken er klar til afhentning i pakkeshop, vær opmærksom når email adressen indtastes, ved slå-fejl vil emailen gå tabt, ligeledes kan GLS autogenererede emails ende i dit spam-filter, så hvis du syntes en adviserings email lader vente på sig, så tjek evt. spam-filter.


Ved forsendelse til udlandet tillægges der forsendelsesgebyr, følgende priser tillægges: indenfor EU kr. 200,-, udenfor EU er pt. ikke muligt. Der sendes med GLS' samarbejdspartneres økonomiforsendelse.

Vælger du AFHENT I BUTIK, pålægges der fra 1/1-2021 et lovmæssigt gebyr på kr. 4,-. Læs mere her: Fra 1. januar 2021 er alle bæreposer med hank uanset materiale omfattet af et forbud mod gratis udlevering. Det gælder også poser af fx papir eller tekstil. Det følger af miljøbeskyttelsesloven (§ 51 a). Du skal opkræve minimum 4 kroner per pose, du udleverer. Det følger af Emballagebekendtgørelsen § 12.

Returnering

Fortryder du dit køb eller ønsker du at ombytte dine varer kan dette gøres indenfor 14 dag efter modtagelse. Se regler og procedure for retur under vores handelsbetingelser.

Varen kan enten sendes retur til vores adresse: Abelone, Holte Stationsvej 22, 2840 Holte, Danmark. Varen kan også afleveres retur ved fremmøde i vores butik, på Holte Stationsvej 22, indenfor butikkens åbningstider. Du finder disse under siden 'Åbningstider'. Hvis du har fortrudt dit køb, eller skal have din vare byttet, skal du selv betale for forsendelsesomkostningerne for at returnere varen til os. Varer sendt til Abelone pr. efterkrav eller med DAO, eller levering til en pakkeshop vil ikke blive modtaget eller hentet, og vil derfor gå retur til afsender.

RETUR

Du kan vælge at sende din ordre retur med GLS, POST eller en anden pakkeforsendelses service, vær blot opmærksom på dette: du bør sende orden som forsikret pakke med omdeling, for at opnå den sikreste forsendelse. Vi modtager ikke pakker sendt med DAO, da disse risikerer at blive lagt foran butikken eller i en pakkeshop. Vi afhenter ikke pakker i pakkeshops, ej heller modtager vi efterkravspakker.

Vi har gjort det nemmere for dig at sende retur med GLS - se her:

NEM RETUR - bestil GLS label her på siden, vi fratrækker 50,- kr. ved tilbagebetaling af ordren

Hvis du blot benytter dette LINK TIL GLS LABEL, udfylder skemaet, og modtager en QR kode som du blot viser i din nærmeste GLS pakkeshop, QR koden scanner shoppen og printer en label som klistres på pakken, og sendes så retur til os. Prisen for returlabel er 50,- kr. som vi fratrækker dit returbeløb for den returnerede ordre.

Sådan returnere du din ordre korrekt:

Sammen med varen bedes du vedlægge en kopi af faktura for købet eller et ordrenummer, således at vi kan finde din originalordre i vort system, og tilbagebetale beløbet til det kort som varen er betalt med. Vi udbetaler ikke beløbet kontant eller via bankoverførsel, men krediterer det betalings- eller kreditkort som købet er foretaget med. Dette er for at undgå ulovlig brug af stjålne kreditkort. Husk at gemme din postkvittering som dokumentation for at varen er afsendt.

Ønsker du at returnere varen i butikken, bedes du aflevere den til personalet i Abelone, Holte Stationsvej 22, 2840 Holte.

Husk at vedlægge returformular i udfyldt stand samt evt. fakturaen. Personalet vil give dig en skriftlig kvittering på, at du har indleveret varen(e) retur.